Aftryk

AFTRYK

Luise Hauge, Caroline Krabbe & Dorthe Steenbuch Krabbe

Fernisering søndag den 12. august klokken 13.00

Kunstnerne er til stede, og der serveres et let traktement samt et glas vin

Udstillingsperiode 12. august - 9. september 2018

Ekstra åbent til Kulturel Folkefest. Fredag den 31. august kl. 14.00 - 22.00 og lørdag den 1. september kl. 10.00 - 17.00

Magasinet, Strandgade 14, 4230 Skælskør
Fri entré - Alle er velkomne

Læs mere om udstillingen HER.

Aftryk

Luise Hauge, Caroline Krabbe & Dorthe Steenbuch Krabbe

12. AUGUST - 9. SEPTEMBER 2018

Tre kunstnere, med hver deres styrker og udtryksform, er i skøn forening gået sammen om udstillingen AFTRYK, som kan ses i Skælskør Kunstforening fra den 12. august.

Caroline Krabbe arbejder med maleriet som medie. Hendes farvepalet er klar og stærk, og hendes værker fremstår enkle, nærmest naivistiske. Hun er meget inspireret af menneskers indbyrdes forhold, og der er derfor næsten altid skildret personer i hendes værker. Men ser man godt efter er ensomheden ofte også tilstede. Hendes kunst har en ro og en ømhed over sig, som efterlader beskueren i en meditativ fordybelse med et strejf af melankoli.

Luise Haugen arbejder også med maleriet, men har modsat Caroline Krabbe en helt anden abstrakt tilgang til kunsten. Med en blanding af silkepapir og akryl skaber hun dybde og liv på lærredet, der får en på én gang sart og gennemtrængende stoflighed. Værkerne er fulde af både dynamik og forfinet poesi og hendes særlige forståelse for æstetik, og for at sætte farver sammen på en modig måde, er slående.

Dorthe Steenbuch Krabbe er keramiker, og bidrager til udstillingen med en række stentøjsskulpturer. Men prydgenstande til pynt på kaminhylden må man her kigge langt efter, for her er der tale om kunst, der har noget på hjerte. Inspireret af de bombede byer i Syrien, og af de mennesker, der er fanget der - i et inferno af kaos og aske - står hendes skulpturer tilbage som vidnesbyrd og husker os på ikke at glemme. Selve figurerne er abstrakte, men rummer tydelige referencer til ruiner og de skadede bygninger som følge af krigen. Farvesymbolikken er stærk. Sort for ondskab og destruktion. Rødt for blod og smerte.