Sommerudflugt søndag den 27. maj 2018

OBS - Få pladser tilbage!

Så er programmet for årets sommerudflugt på plads - og vi åbner nu op for tilmeldinger. Skynd dig at bestille, hvis du vil være sikker på en plads - der er begrænsede pladser, og vi har tradition for en udsolgt tur.

Her er en kort gennemgang af hvad vi kommer til at opleve. En mere udførlig beskrivelse sendes særskilt ud til jer snarest.

Bussen kører fra Gammeltorv klokken 9.00, og så er første stop i Charlottenlund, hvor vi besøger keramiker Christian Bruun og glaskunstner Anders Raad. Her bliver der også tid til at spise egen medbragt frokost. Herefter tager vi til Øregaard Museum og ser papirkunstner Peter Callesens fantastiske udstilling; Skindød. Sidste stop er et besøg hos multikunstnerne Christella Bamford og Helge Nordstrøm i Hvalsø, hvor de bor og arbejder. Her får vi en rundvisning i deres vidunderlige, kreative verden fyldt med malerier og keramik. Klokken ca. 18.00 er vi tilbage i Skælskør.

Prisen er 300 kroner for medlemmer og 375 for ikke-medlemmer.
Bindende tilmelding til foreningens formand Pernille Kirkeskov-Hansen - helst på mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. - alternativt på telefon 40334550. Herefter overføres beløbet til foreningens konto: 6150 - 4038292. Husk at skrive Udflugt + dit navn på overførslen.

Vær kunstnerisk på din iPad

3-timers Workshop med kunstner Lasse Snorgaard

Kom og lær tips og tricks til hvordan man bruger sin iPad til at lave kunst. Workshoppen kræver ingen forkundskaber.
Medbring egen iPad. Kaffe, the, vand og frugt er med i prisen.

Tilmelding sker efter først-til-mølle-princippet ved at sende en mail til Skælskør Kunstforenings formand på Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. Workshoppen gennemføres ved minimum 8 deltagere. Der kan være max 25 på holdet.

Tirsdag den 6. marts 2018
Fra 18.30 til 21.30 i Magasinet, Strandgade 14, 4230 Skælskør
Pris: 200 kroner

Jubilæum - 25 år med Skælskør Kunstforening

Tak for en skøn generalforsamling til alle jer, der kom den 12. september. Det er virkelig dejligt med den store opbakning fra alle jer til vores forening, der nu har eksisteret i 25 år. Bestyrelsen fortsætter det gode arbejde - og husk, at I altid er velkomne med ris, ros og gode idéer.

Kunstnerforedrag på Skælskør bibliotek

Torsdag den 9. november 2017 klokken 19.00 inviterer Skælskør Kunstforening til et spændende foredrag med billedkunstner Ditte Ejlerskov, som efter flere års virke i udlandet nu har bosat sig i Skælskør. Ditte Ejlerskov er som ung, fremadstormende samtidskunstner for nyligt kommet på alles læber, da det var hende, der stod for det officielle statsministerportræt af Helle Thorning-Schmidt, der nu hænger på Christiansborg. Men hendes kunst er andet og meget mere end det - og det vil hun altsammen fortælle om denne aften.

Foredraget koster 75 kroner for medlemmer og 125 kroner for ikke-medlemmer inkl. kaffe og småkager. Billetterne sælges efter først-til-mølle-princippet ved henvendelse til Roland Ipsen enten på mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller på telefon: 20201336.

Cirkelines verden - en stor succes

Tak til alle jer, der kom forbi Cirkelines verden med jeres børn og børnebørn. Det blev en flot besøgt udstilling med langt over 700 besøgende. Også tak til billedskolen for samarbejdet og jeres bidrag til udstillingen. Og til Kosmorama og Biblioteket for at sørge for Cirkelinefilm til byens børn. Og så selvfølgelig også tak til vores altid trofaste hjælpekorps. Vi håber, at I havde det fornøjeligt med at få besøg af alle de små kunstinteresserede gæster.

Hvem ved... måske bliver de foreningens fremtidige medlemmer?